Dokumenty szkolne

  Dokumenty szkoły w załącznikach.

 

 

 

Główne zadania Pedagoga Szkolnego

Główne zadania Pedagoga Szkolnego

(wynikające z rozp.MENiS z dnia z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach)

  1. rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych;
  2. określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
  3. organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
  4. podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli;
  5. wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli i wychowawców, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki szkolnej;
  6. planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu.
    • działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
    • współpraca z wyspecjalizowanymi placówkami, m.in.: z Centrum Terapii Uzależnień, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie, Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Sądem Rodzinnym i Nieletnich, Policją i innymi wynikającymi z bieżących potrzeb.

Ponadto!!!!

Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

  1. Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
  2. Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem.
  3. Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej i osobistej.
  4. Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
  5. Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz w jaki sposób.
  6. Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.

Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

Procedury działań interwencyjnych

W celu określenia warunków w szkole zapewniających uczniom bezpieczeństwo, ochronę przed przemocą, uzależnieniami,demoralizacją oraz innymi przejawami patologii społecznej, ustala się, co następuje:

  • O każdym przypadku poważnego naruszenia przez ucznia obowiązujących zasad w szkole powiadamiani są rodzice.
  • Próbę rozwiązania zaistniałego problemu szkoła realizuje zgodnie ze schematem postępowania interwencyjnego w szkole.
  • Pedagog lub wychowawca przeprowadza rozmowę inetrwencyjną z uczniem,
  • Pedagog lub wychowawca przeprowadza rozmowę z rodzicami , podczas której dochodzi do wspólnego ustalenia dalszych działań wobec dziecka – przygotowanie kontraktu,
  • uczeń w obecności rodziców podpisuje kontrakt , w którym zobowiązuje się do przestrzegania określonych w nim reguł zachowania,
  • nadzór nad wypełnieniem kontraktu przez ucznia sprawują rodzice i pedagog,
  • uczniowie potrzebujący pomocy specjalistycznej kierowani są do odpowiednich instytucji,
  • złamanie zasad kontraktu (dalsze używanie substancji psychoaktywnych przez ucznia, brak współpracy ze strony rodziców) powodują konieczność podjęcia przez szkołę innych działań przewidzianych prawem:
  • zastosowanie określonych w statucie szkoły konsekwencji dyscyplinarnych, łącznie z możliwością przeniesienia ucznia do innej szkoły,
  • zgłoszenie sprawy do sądu rodzinnego.
  • W przypadku ucznia, u którego nie można jednoznacznie stwierdzić zażycia środków psychoaktywnych pedagog lub wychowawca przeprowadza test na zawartość narkotyków w organiźmie, po uprzednim wyrażeniu zgody przez rodzica.
  • W przypadku ucznia, który przyszedł do szkoły pod wpływem środków odurzających i w związku z tym występuje zagrożenia zdrowia, szkoła zapewnia uczniowi niezbędną opiekę medyczną (pielęgniarkę lub w razie potrzeby wzywa pogotowie) i powiadamia rodziców.
  • Policja jest wzywana w przypadku:
  • gdy zachowanie ucznia zagraża bezpieczeństwu jego samego i innych osób,
  • znalezienia na terenie szkoły substancji psychoaktywnych,
  • gdy istnieje silne podejrzenie, że uczeń posiada substancje psychoaktywne.
  • W klasie ucznia bądź uczniów, którzy dopuścili się złamania obowiązujących zasad, są prowadzone przez wychowawcę zajęcia profilaktyczne adekwatnie do powstałego problemu.
  • Działania interwencyjne i profilaktyczne są prowadzone przez odpowiednio przygotowanego do tego celu pracownika szkoły.

Zamówienia publiczne

Zapytanie ofertowe na dostawę maszyny leśnej - żelaznego konia - dla uczniów Zespołu Szkół Leśnych w Rogozińcu - dokumentacja w załącznikach.

 


Szkoła prowadzona przez:

 

 

 

 

Zespół Szkół Leśnych w Rogozińcu

Rogoziniec 115
66-210 Zbąszynek

tel/fax: 68 38 40 241

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

      Biuletyn informacji publicznej       

 

Formularz kontaktowy: